Generalforsamling

Ref

Referat fra generalforsamlingen i Raklev og omegns Lokalråd lørdag den 23. marts 2024

Der var mødt 8 stemmeberettigede op

1. Valg af dirigent. Peter Hermann blev foreslået og valgt. Han konstaterede at generalforsamlingen var lovligt indvarslet og kunne godkende dagsordenen.

2. Valg af referent. Bodil Therkelsen blev foreslået og valgt.

3. Bestyrelsens beretning. Formanden Henrik Petersson aflagde beretningen og her kan nævnes vores nye hjemmeside samt at vi er blevet en del af Sognebladet. Vi arbejder stadig med Saltbæk-projektet med ny toiletbygning og sagen ligger fortsat til behandling i Kystdirektoratet. Vi har rykket flere gange uden resultat. Midlerne henstår stadig til brug. Trafiksikkerhed er en punkt der arbejdes med da vores lokalområde gennemskæres af flere vigtige forbindelsesveje øst-vest. Har foreslået ændringer på Nyrupvej og kommunen arbejder pt med projekter for øget trafiksikkerhed på Nyrupvej og Nyrup Skolevej, herunder forbedrede forgængerovergange samt nedsættelse af hastighedsgrænser. Der er også fokus på Røsnæsvej omkring fart over overgange, ligesom Hestehavebakken er nævnt som fokuspunkt. Vi samarbejder med grundejerforeningerne i området.

4. Fremlæggelse af revideret regnskab for 2023. Henrik Petersson fremlagde regnskabet i kassererens fravær. Der fokuseres på flere medlemmer. Regnskabet blev godkendt og kan ses på hjemmesiden.

5. Fremlæggelse af budget for 2024. Foreningen godkendte budgettet som forelagt af Henrik Petersson

6. Fastsættelse af kontingent. Kontingent blev foreslået til fortsat at være kr. 100/år, hvilket forsamlingen godkendte.

7. Indkomne forslag. Der var ingen forslag.

8. Valg af bestyrelsesmedlemmer. På valg var  Bodil Therkelsen, Esben Hansen og Ole Lundgaard, der alle blev genvalgt.

9. Valg af bestyrelsessuppleanter. På valg var Ander Christiansen, der blev genvalgt.

10. Valg af revisor og revisorsuppleant. På valg var Ole Jerichow og Maja Hansen, der begge blev genvalgt.

11. Eventuelt. Der var god debat og forslag, som lokalrådet kan engagere sig i. Hvad sker der med Raklev Skole, når den lukker. Hvordan får vi øget opmærksomhed på vores lokalområder i foreningen. Skal vi omdele flyers med foreningsoplysninger og turtilbud. Cykelsti på hele Røsnæsvej. Mere samarbejde med andre foreninger i området. Skal vi i flytteguiden. Tur til Skanserne og Klintegårdsområdet.

Dirigenten afsluttede generalforsamlingen, og Henrik Petersson takkede ham for at have ført os godt og sikkert gennem generalforsamlingen.

Referent: sign Bodil Therkelsen                                                    Dirigent: sign Peter Hermann

___________________________________________________________________________________________________________________

Referat fra generalforsamlingen i Raklev og omegns Lokalråd tirsdag den 14. juni 2022

Der var mødt 14 stemmeberettigede medlemmer op til generalforsamlingen.

1. Valg af dirigent Bestyrelsen foreslog Peter Hermann, der blev enstemmigt valgt.
Peter Hermann konstaterede at generalforsamlingen var lovligt indkaldt pr.11.maj 2022 (med mindst 14 dages varsel i henhold til vedtægterne)
Valg af referent og stemmetællere Referent Bodil Therkelsen.
Stemmetællere Ole Jerichow og Finn Seneca

2. Bestyrelsens beretning. Vedhæftet. Beretningen blev drøftet af forsamlingen. Følgende temaer blev herefter noteret fra debatten:
Vejforhold (ødelagte veje efter jordkørsel især Gåsetoftevej) Cykelstier (fra Jernholtparken til krydset Røsnæsvej/-Nyrupvej, Lerchenfeldtvej er farlig, Elledevej ved skolen) Klintegården (livsfarlig ruin, bør fjernes) | Fartbegrænsninger og oversigtsforhold (Svenstrup/Brokkebjerg , hække og udsyn)
Saltbækprojekt (toilet, borde og bænke, grill)
Generalforsamlingen pålagde bestyrelsen i første omgang at arbejde for følgende: Saltbækprojektet Fartbegrænsninger og oversigtsforhold Cykelstier

3. Fremlæggelse af revideret regnskab 20/21(vedhæftet) Kasserer Vivi Husted fremlagde foreningens regnskab. På grund af corona har der ikke været generalforsamlinger og derfor er er regnskabet dækkende for både 2020 og 2021.
Resultat på 34.999,25 kr .ved udgangen af 2020, Pr. 31.12.21 indestår 38.799,25 kr. Generalforsamlingen godkendte det reviderede regnskab.

4. Fremlæggelse af budget for 2022/2023. Bestyrelsen har ikke fremlagt et budget. Generalforsamlingen pålagde bestyrelsen snarest at udarbejde et budget for både 2022 og 2023 og offentliggøre det på hjemmesiden.

5. Fastsættelse af kontingent Bestyrelsen foreslår uændret kontingent på 100 kr. pr. medlem. Generalforsamlingen godkendte kontingentstørrelsen.

6. Indkomne forslag( skal være formanden i hænde senest 7 dage før generalforsamling) Der er ikke modtaget nogen forslag.

7. Valg af bestyrelsesmedlemmer for 2 år: Bestyrelsens medlemmer for nuværende: Ole Lundgaard, Esben Hansen, Sten Drejø, Vivi Husted, Bodil Therkelsen (knst. formand) Ovennævnte medlemmer er valgt til bestyrelsen. Generalforsamlingen pålagde de valgte medlemmer af bestyrelsen snarest at supplere sig med 2 medlemmer.

8. Valg af bestyrelsessuppleant Anders Christiansen foreslået og blev valgt.

9. Valg af revisor og revisorsuppleant Som revisor blev Ole Jerichow genvalgt. Som suppleant blev Maja Hansen genvalgt

10. Evt. De fremmødte medlemmer fremkom med mange gode input til bestyrelsen:
-Det skal være lettere at finde hjemmesiden/ bedre hjemmeside
-bruge avisen noget mere , måske TV-Kalundborg
-få god kontakt tilsommerhusbeboerne og de fastboende i Saltbækområdet for at løfte opgaverne ved stranden
-kan man lave en bosætningsfolder ?
Cykelsti-oversigt Peter Hermanns gode og brugbare forslagsoversigt vedlægges.
Der var god lyst til at debattere muligheder for profilering af foreningens område og samarbejdet med kommunen blev også drøftet.
Dirigent Peter Hermann takkede for god ro og orden og overlod ordet til knst. formand , der takkede Peter Hermann for at have ledt generalforsamlingen sikkert gennem dagsordenen. Derefter var foreningen vært ved et kaffebord.
Generalforsamlingen sluttede kl. 20.30

Ref: Bodil Therkelsen knst. formand

Dirigent Peter Hermann


Forslag til inspiration fra generalforsamling 2022

Raklev, 14. juni 2022.

Raklev og Omegns Lokalråd: Beskrivelse af Raklev med områdets ”lyksaligheder”:
Ingen industri(!), beboelse (huse + sommerhuse), marker og natur.
Bosætningsmuligheder (huse, rækkehuse, lejligheder, grunde m.m.) — til mange økonomiske priser.
Naturområder: Skovene (Kystskoven, Klosterskovene, Vollerupskovene, Lerchenfeld, Brændemoseskoven), badestrande i syd og nord, badebroer og deres placering, Byens Mose, naturområdet ved Skambæk Mølle, Kajestenen og gravhøje her, ”Kohornet” (nær Nobisvej).
Sportsmuligheder: Alle aktiviteter i RGI, hockey, golf, ridning, skak.
Seværdigheder: Vintårnet, højeste punkt på Trøjelykke, Kallerup Bakkevej, Kysthospitalet og Blindeskolen. Lundbye-landmarks ved Vriedysse og Strandbakken. Klintegården + området. Kallerup Teglværk + afskibningshavnen. Mindesten i Ellede og Kallerup. Historiske steder i Raklev (Jens Nielsen), Kirken (dens historie, sagnene om placeringen og Ole Bulder)-, Vriedysse, Vrøj, Skanserne ved Kursusejendommen Kunst: Raklev Kirke (Maja-Lisa Engelhardt, John Rud, ”Ole Bulder”), stenmonumenter ved/i Kystskoven + gammel kirkegård, stenfigur ved Esbernhus, Landmarks, kunst ved Blindeskolen, Overnatningsmuligheder i Raklev —- ”NÆS”, ”Bed & Breakfast”, shelterpladser, sommerhuse m.m.
Henvisninger til andre foreninger m.fl. i Raklev: Skolerne, kirken (bl.a. Sognebladet), sportsforeninger, Raklev Lokalhistoriske Arkiv, Sportsfiskerne …
Samarbejde med andre foreninger, f.eks. Kalundborg Fotoklub v/ John A. Olsen (bor nu i Raklev) — f.eks. ”fotosafari” i Raklev.
Let tilgængelig hjemmeside på nettet.
Benyt også Sognebladet til orientering om Lokalrådets arbejde.

Peter Hermann.


 

Referat generalforsamling ROL 27/2-2020 kl. 19:00 i Røsnæshallen

Tilstede fra bestyrelsen var følgende: Esben Hansen (EH) Anne Overgaard (AO) Vivi Husted (VH) Ole Lundgaard (OL) Nils Overgaard (NO) Laurits Randrup (LR)

EH bød alle velkommen til ROLs 1. ordinære generalforsamling.

1. Peter Hermann (PH)blev af bestyrelsen foreslået som dirigent og blev valgt af forsamlingen. PH konstaterede herefter at generalforsamlingen var rettidigt indkaldt ved bl.a. annonce.

2. Valgt til referent blev NO Valgt til stemmetællere blev Finn Seneca og Helge Jørgensen.

3. EH aflagde bestyrelsens beretning for året der gik og den blev godkendt af forsamlingen.

4. VH fremlagde og gennemgik regnskabet, som herefter blev godkendt.

5. VH orienterede om bestyrelsens beslutning om ikke at udfærdige et budget dette år, da aktiviteter og deres mængde er ganske uklart. Det blev godkendt.

6. VH orienterede om bestyrelsens forslag om uændret kontingent. (100 kr./ person, max. 2 personer / parcel). Generalforsamlingen godkendte forslaget. Medlemmerne vil blive orienteret på mail om, at det er tid til kontingentbetaling.

7. EH motiverede sit fremsatte forslag.
I modsætning til ”Røsnæs Lokalforening” dækker ROL geografisk både BYZONE og LANDZONE. Det betyder, at for at ROL kan få del i de midler, der deles ud fra ”Landdistriktsudvalget”, skal ROLs bestyrelse kunne godtgøre ved regnskab, at midler vi søger til en aktivitet i LANDZONEN , kun bruges der og ikke i BYZONEN. Derfor nedenstående tilføjelse i vedtægterne:
Forslag 1 til ændring i ROLs vedtægter (tillæg): §1, stk. 2.2 ROL og landdistrikterne i ROLs virkeområde. ROLs bestyrelse har organiseret sig med et udvalg – der ifølge landdistriktsudvalget (Kalundborg kommune) gør, at ROLs udvalg er berettiget til at kunne søge lokalrådsmidler for de landdistriktsområder der er lokaliseret i ROLs geografiske område. Medlemmer af ROL udvalget for ROLs landdistrikter er altid de siddende bestyrelsesmedlemmer for ROL. Udvalget for ROLs landdistrikter skal have selvstændig konto og et selvstændigt regnskab. Kommunens landdistriktsudvalg/koordinator har ROLs siddende formand som kontaktperson. Tilføjelsen blev vedtaget.
Under punktet blev det foreslået, at der på hjemmesiden blev udlagt et kort over ROLs geografiske område med indtegnede grænser mellem byzone og landdistriktsområderne. Det udarbejdes.

8. Valg til bestyrelse: Genvalgt blev AO , EH og Bodil Therkelsen. Nyvalgt blev Steen Drejø

9. Genvalgt til bestyrelsessuppleant blev Laurits Randrup

10. Genvalgt blev revisor og revisorsuppleant.

11. Under eventuelt efterlyste EH ideer til at få flere medlemmer. Der fremkom rigtig mange gode og konstruktive ideer under såvel Eventuelt og den efterfølgende løse snak i begge ender af lokalet. De er alle blevet nedskrevet og sammenlægges med alle ideerne, som indkom på ”Åbent hus-dagen” og behandles løbende.

PH afsluttede herefter den stiftende generalforsamling og takkede for god ro og orden under handlingen.

Kalundborg d. 29/2 2020

——————————————————   —————————————————

Dirigent Peter Hermann                     Referent Nils Overgaard


 

Referat fra stiftende generalforsamling i Raklev og Omegns Lokalråd (ROL) 29/3-2019 kl. 15:30

Forud for den egentlige generalforsamling bød Bodil Terkelsen (BT) velkommen til de 35 herboende personer samt 1 bosiddende uden for området.

Ordet gik derefter til Nils Overgaard (NO), som orienterede omkring fortidens lokalråd i området i og omkring Kalundborg og hvordan ”Sagen om Herredsåsvejen” blev starten på ROL. Anne Overgaard (AO) fik herefter ordet for at fortælle om den fremtid, som initiativgruppen spår ROL og ikke mindst, hvor vi med de rette redskaber og støtte kan gøre en forskel i ROLs område. Ole Lundgaard (OL) orienterede om det arbejde, der på forhånd er lagt i skabelsen af en (midlertidig) hjemmeside samt hvordan vi havde tænkt os at håndtere persondatalovgivningen.

Herefter startede BT forberedelsen til generalforsamlingen ved at foreslå Peter Hermann (PH) til posten som dirigent. PH blev valgt og den stiftende generalforsamling kunne starte.

PH valgt som 1. punkt at gennemgå de af initiativgruppen foreslåede vedtægter.

Her startede en snak med salen om valg af navnet var det rette, – i særdeleshed om begrebet ”sogn” skulle indføres et eller andet sted i navnet. Slutteligt blev spørgsmålet sat til afstemning med 12 stemmer for ”Raklev Sogns Lokalråd” og 22 for ”Raklev og Omegns Lokalråd”.(ROL) 1 undlod at stemme. PH gennemgik herefter hele vedtægten punkt for punkt. OL satte vedtægterne op på storskærm og undervejs blev der rettet enkelte punkter og enkelte tilføjelser. Den herefter vedtagne vedtægt bliver lagt på ROLs hjemmeside snarrest.

PH gik herefter videre til de valg, der var relevante fra den vedtagne ”Generalforsamlingens Dagsorden”. Til referent blev valgt NO og der blev valgt 3 personer fra salen til stemmetællere.
Til bestyrelsen i 1 år blev valgt: Anne Overgaard, Bodil Therkelsen, Esben Hansen og Peter Eierdal
Til bestyrelsen i 2 år blev valgt: Vivi Husted, Ole Lundgaard og Nils Overgaard
Som suppleanter for 1 år blev valgt: Laurits Randrup og Kirsten Christiansen
Som revisor blev valgt: Maja Hansen og Ole Jericow, – og suppleant Kirsten Pedersen

De valgte bedes fremsende deres mailadresse for fremtidig orientering til nils@anovergaard.dk

PH afsluttede herefter den stiftende generalforsamling og takkede for god ro og orden under handlingen.

Kalundborg d. 30/3 2019

——————————————————           —————————————————

Dirigent Peter Hermann                          Referent Nils Overgaard

 
 
 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.